Wednesday, February 19, 2014

Itsekurin ja joustavuuden tärkeys

Olen tässä viime päivinä kirjoitellut teoriaa yhtä kouluprojektia varten ja huomasin kuinka tärkeässä roolissa se itsekuri ja päättäväisyys on. Aloitin maanantaina kirjoittamisen ja päätin että uhraan vaivaiset 1,5 tuntia päivässä siihen kirjoittamiseen ja sinä aikana keskityn siihen 100%, niin eiköhän tulosta synny. Nuunhän siinä sitten kävi että teoriat on paperilla ja olen todella ylpeä itsestäni.

Joku päivä tein silleen että kirjoitan vähän aamupäivällä ja vähän iltapäivälla, mutta kuitenkin pidin huolta siitä että pidän mielessä että haluan sen valmiiksi ennen torstaita.

Tähän hyvään motivaatioon vaikuttaa varmaan se että minulla on hiihtoloma, on tullut nukuttua paremmin verratuna siihen kun on koulussa ja halusin saada tämän projektin alta pois ennen kun Hanna tulee torstaina ja meillä on paljon muuta menoa ja tekemistä.

Toivon että tämä teko pysyy mielessäni jatkossakin ja auttaa minua "pilkkomaan" koulutehtävät pienempiin paloihin ja etenemään pala palalta. 

2 comments:

  1. Tuon olen itsekin huomannut esimerkiksi päivärytmeissä. On helppoa luistaa itselleen asettamista rajoituksista, mutta vaikea kurottaa ne itselleen takaisin.

    ReplyDelete
  2. :) Kiitos oikein ihanasta viikonlopusta! ♥

    ReplyDelete